ワイルド7

ワイルド7



2011年12月21日

監督:羽住英一郎
原作:望月三起也『ワイルド7』
脚本:深沢正樹
音楽:川井憲次


ワイルド7メンバー

飛葉大陸:瑛太
  • 使用バイク - ホンダ・CB1100改
  • 愛用銃 - コルト・ウッズマン飛葉カスタム、スタイアーTMPマシンピストル
  • 特技 - ガン・バイクテクニック
  • 罪状 - 殺人罪、銃刀法違反罪、公務執行妨害罪、他
  • 恋人に絡んだヤクザ組員3人を口論の果てに殺害(恋人は直後に自ら絶命)。銃刀法違反・公務執行妨害を加えた無期懲役犯となる。ノベライズ版(小学館文庫刊)によると飛葉大陸の名も本名ではなく、草波によって与えられたコードネームとなっている。

セカイ:椎名桔平
  • 使用バイク - カワサキ・W650改
  • 愛用銃 - コルト ガバメント・ロングスライドカスタム、M4カービン
  • 特技 - バイクテクニック
  • 罪状 - 殺人罪、傷害罪、窃盗罪、逃走罪、銃刀法違反罪、公務執行妨害罪
  • 男性を撲殺した後に少年院入りし2年後に脱獄。警官2名を撲殺・拳銃強奪(銃刀法違反・公務執行妨害etc.)の無期懲役犯となる。

パイロウ:丸山隆平(関ジャニ∞)
  • 使用バイク - カワサキ・ゼファー1100改・サイドカー仕様
  • 愛用銃 - ベレッタM92FS、M4カービン、M203
  • 特技 - 爆薬
  • 罪状 - 窃盗罪、殺人罪、傷害罪、激発物破裂罪、威力業務妨害罪
  • 独学で学んだ爆弾作りに魅入られ連続爆破魔となり、最終的に警官2名を爆殺、無期懲役犯となる。

ソックス:阿部力
  • 使用バイク - スズキ・GSX1300Rハヤブサ改
  • 愛用銃 - コルト コンバットコマンダーカスタム、H&KMP5K
  • 特技 - コンピュータ
  • 罪状 - 殺人罪、偽計業務妨害罪、傷害罪、銃刀法違反罪、賭博法違反罪
  • 元天才詐欺師。闇カジノ界のギャンブラーとして名を馳せ、マカオでカジノを任されるも店の金に手をつけマフィアに追われる身となる。中国で追手2名を射殺し無期懲役犯となった後、国家間の裏取引で超法規的措置としてワイルド7入り。

オヤブン:宇梶剛士
  • 使用バイク - ホンダ・シャドウ750改
  • 愛用銃 - コルト パイソン357 6inch、ダネルMGL
  • 特技 - 喧嘩
  • 罪状 - 殺人罪、傷害罪、銃刀法違反罪、威力業務妨害罪、他
  • かつては某・広域指定暴力団の組長。若頭時代に当時の組長を敵対組に暗殺され激怒、単身その組に殴りこみ組長ほか5名の命を殺った武勇伝を持つ。
  • 原作の漫画版ではヘボピーが持っていた“巨漢&怪力”のキャラクターをオヤブンが有しており、物語後半片手でリボルビングランチャーを撃っている。その為、映画版ではヘボピーの怪力キャラクターはあまり描かれていない。

ヘボピー:平山祐介
  • 使用バイク - ヤマハ・V-MAX改・トライク仕様
  • 愛用銃 - デザートイーグル、AT4ロケットランチャー、M4カービン
  • 特技 - バイクメカニック
  • 罪状 - 殺人罪、傷害罪、銃刀法違反罪、騒乱罪、公務執行妨害罪、現住建造物放火罪
  • 幼少時に親が行方不明となりグレるも何とか更生。しかし働いていた工場に過去を知られ即クビを宣告されたことで激発。社長を殺害し工場を爆破。逃亡後紆余曲折を得てワイルド7入り。

B・B・Q(ビー・ビー・キュー):松本実
  • 使用バイク - ヤマハ・SR400改
  • 愛用銃 - ワルサーPPK、MP5K
  • 特技 - ガンテクニック
  • 罪状 - 殺人罪、現住建造物放火罪、強盗致死傷罪、傷害罪、銃刀法違反罪、住居侵入罪
  • 私生児として生まれ養父母に育てられるも、ある時養父母に地上げを迫る暴力団員を刺殺、少年院を出た後に彼を恐れる養父母との乖離が決定的になってしまったことに絶望し猟銃乱射・家屋放火後に逃亡(逃げ遅れた養父母は焼死)。紆余曲折を経てワイルド7入り。


その他

藤堂正志:要潤
  • 東都新聞社社会部記者。都市伝説化したワイルド7の実在を信じ彼らを追う。

岩下こずえ:本仮屋ユイカ
  • 東都新聞社社会部新人記者。藤堂と行動を共にするがワイルド7については半信半疑。

成沢守:中原丈雄
  • 検事総長。ワイルド7と草波の後ろ盾。

桐生圭吾:吉田鋼太郎
  • 公安調査庁情報機関(通称:PSU)の情報分析部門統括者。

本間ユキ:深田恭子
  • 謎めいた美女。

草波勝警視正:中井貴一
  • ワイルド7指揮官。メンバーは全て彼が選んだ。

主題歌
  • 「CHASE」L'Arc〜en〜Ciel(Ki/oon Records)

ロケ地
  • 埼玉県川口市
  • 福岡県北九州市
  • 大分県大分市


Review: WILD 7 (Eiichiro Hasumi)

By Niels Matthijs, Twitch, 2012.06.16

It may sound a bit weird, but straight-up, modern action flicks aren't all that common in Japan. Usually Japanese action films are coupled to (and eclipsed by) other genres (like sci-fi, kaiju, martial arts or samurai), leaving only a few exceptions to the rule for fans of extended gunfights and tough, ass-kicking, masculine violence. Wild 7 is such a notable exception, and it makes you wonder why exactly Japan isn't producing more of these.

As much as I love Japanese entertainment, I never heard of Wild 7 before. Which is pretty weird considering there's a whole line of anime and TV serie adaptations of the original manga. Born in the late '60s, Wild 7 takes a spin on the post-war, political situation of Japan and brings together 7 convicted criminals to form an alliance of mercenaries operating outside of the law. This team is contacted whenever regular forces can't handle their jobs, but some higher-ups consider this team a serious threat and want to dismantle the project.

While the Wild 7 live action adaptation is a pretty simple (but good) action flick, there are a surprisingly high amount of Oshii references to be found in this film. The team for example is not quite unlike Kokaku Kidotai's Section 9, the zeppelin incident is taken right out of Patlabor 2 and the post-ending bit resembles one of the other terrorist attacks in Patlabor 2. Then there is the rampant political corruption, one of Oshii's beloved themes (think Jin-Ro). And while all of these things could somehow be traced back to the original setup of Wild 7, you simply cannot look past Kenji Kawai's soundtrack where one track in particular sounds an awful lot like an Avalon left-over. Hell, even the fish close-ups seem to refer to Oshii. Clearly the original Wild 7 material pre-dates any of Oshii's stuff I mentioned above, but I'm pretty confident that there's some kind of homage going on here.

Wild 7's story is pretty straight-forward. The group finds itself in an existential crisis, caught between the wrath of their superiors and the will to do something worthwhile, trying to redeem their past mistakes. They cut themselves loose from their command and try to blast their way to the one person controlling all the political puppets. There are some extra dramatical bits and pieces, but those are mostly introduced to fill the space between the action scenes.

Hasumi applies a pretty nice visual style, appropriate for this kind of film. Gunfights can become tedious very fast when not shot well, Hasami avoids this trap by inserting some very stylish bullet ballets. The use of lighting in particular makes for some very spectacular scenes. The film as a whole looks modern and slick, nicely edited and timed well, exactly the way a good action flick should look. And there's little to no shaky-cam action, which should comfort a lot of people.

The soundtrack is clearly the work of Kenji Kawai. The choice in instruments and motives is very reminiscent of the work Kawai usually prepares for Oshii's films. It lends Wild 7 a rather unique and differentiating atmosphere, especially for a film like this. It's definitely not Kawai's strongest work and the film itself doesn't leave the soundtrack with much opportunities to truly shine, but even then it's a pretty strong and worthwhile selection of atmospheric tracks that helps to set the film apart.

The acting is without a doubt the weakest point of the film. It's not overly bad, but the team of 7 has too many Japanese pretty boy members to be a convincing bad-ass killing squad. Notable exceptions are Takashi Ukaji (as the yakuza boss) and Minoru Matsumoto, who you might recognize as one of the crazy yakuzas from Versus. Not the most talented of actors, but at least he has plenty of charisma to compensate.

Wild 7 reminded me a little of Yamakazi's Returner, which has a similar vibe running through it. Don't expect too much substantial material or serious plot points, everything is tailored so the action can take center stage. It's not as action-packed as recent crowd-pleasure The Raid, then again Wild 7 tries to deliver a more stylized/poser kind of action, alternated with ear-deafening gun clatter.

If you don't mind a mindless (stylized) action flick once in a while you could do much worse, the action scenes are pretty kick-ass and the styling is slick and sexy. Fans of Oshii can warm themselves on a string of interesting homages and references while enjoying some mindless thrills in the meantime. Wild 7 isn't truly exceptional, but it's a damn cool and entertaining piece of escapism, the kind I would like to see more of.

http://twitchfilm.com/2012/06/review-wild-7-eiichiro-hasumi.html

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